hope

okok, semalam aku bilang mak......mak kejut kul 630 gitu eh kalau ujan pagi......ok so it rained....aku pon bangun la siang... dah siap2 semua dah prepared nak naik public transport.....memang aku nie paling tak suka naik bas pasal lambat, tapi apa nak buat hujan lebat.......jadi dah siap nie....dah siap tau....skali kul 7++ gitu hujan cam slow down skit, cam terang skit plak tu... aku delay skejap sambil cari cable ipod aku...dalam 730 gitu aku nengok cam gerimis je...."mak, cam dah nak berhenti la eh..." mak aku pon jawab "a'ah, tadi radio ramalkan cuaca akan terang dan baik semula dalam kul 8am....so aku fikir hmm kalau ramal cuaca slalu tak accurate sangat maybe off by a few minutes....so aku ingat kalau pon ujan stop kul 830am masih ada masa lagik....sempat gi skola naik moto.....

JENG, JENG, JENG........jam menunjukkan 745am......so aku kentinue la makan roti, sempat buat kopi lagik, sementara tunggu hujan reda aku agak dalam kul 815 la...hehehe....skali ngan tiba-tba........FUYOHHHHH! macam paip bocor sak dari atas....
dah la aku give up, ngan lincah amik menda2, pakai baju, amik payong....jalan la aku ke bas stop 945.......on the way kat carpark, pakcik yng slalu tegur aku(dia ada anak nurse...heheheh) bobal ngan aku, dia pakai baju hujan siap ngan helmet, telinga aku ngah sumbat ngan ipod, transplants tengah memekik kat telinga aku.....aku angkat tangan je la cam tegur gitu, dia start bobal plak....aku tak dengar cabut seblah cuma dengar '....ujan..' aku pon jawab ngan simple "a'ah" apa2 entah....hehehe

dah la gitu, aku estimate cukup time nie...pasal agak2 dari gombak ker yio chu kang dalam 45min la max.....tunggu punye tunggu bas lembab pulak, kul 815 baru sampai, dah gitu takpa.....bawak macam jalan2 kat zoo.....bingit sak...cam kat night safari speed dia bawak....cam seolah-olah ada binatang2 nak dilihat kat luar tingkap tu.....bodoh punyer apek bas....orang dalam bas nie semua nak gi keje, dia cam sengaje plak...babi!......okok pendek kan cerita, aku sampai skola nab2 kul 9am tapi klas aku jauh skit....jadi in the end aku lambat 5minute.........phew....dapat mark attendance, tapi late!....siol punye lecturer takleh give and take! baru first time lambat! tapi takpa, janji tak mark absent sua....hehehehe

balik pon naik mrt gak....hmm ada gak classmate2 aku naik sama2 bih aku nampak yahnee pon ada kat cabin seblah....so aku sms dia...hehehe jahat tau aku..."why u all take train never sit down ar?...heheheheh" pasal aku dapat duduk, jadi aku eksyen skit ar...heheheh.....best plak naik mrt, dapat rehat....terlelap skejap plak tu.....dulu kan aku perasan kalau aku naik mrt mesti aku cautious about how i look, my hair la, my shirt la, my tummy la....tapi tadi aku selambe je.....heheh budak depan aku nengok2 aku nengok balik...heheheheh degil....sampai la bukit gombak...aku sangka yahnee turun gak, pasal dia tinggal bukit gombak....tak nampak plak dia.....agaknye dia gi westmall kot.....hmm tau aku turun bukit batok gak....bleh abiskan masa....hehehe.....takpela ujan2 dok rumah lagi best....dah makan kenyang2 bleh blog, pas tu bleh tido......

ouh this is what ive learned, utk pengetahuan ramai.....korang tahu asal ramai orang asia kene penyakit kencing manis.... bukan pasal banyak makan benda2 bergula saja tau.....benda2 karbohidrat pon terdiri dari satu2 sebabnye.....tapikan orang kita kan dah biasa makan nasi.....kentang......jemput2 udang....nie semua yng aku baru makan tadi.....tapi apa yng kita bleh buat, kurangkan benda2 berkanji nie....yng berkabohidrat tinggi....ganti kan ngan menda2 lain.....:)

0 comments: